פתח סרגל נגישות
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

הזמן רכיבת מבחן >>

אופנוע דו שימושי

רכיבת השטח מלאת האדרנלין הציבה בפני הרוכבים אתגר מיוחד – כיצד לשנע את האופנוע ליעד אם אין מדובר באופנוע כביש? הנושא הזה נפתר בדרך הפשוטה ביותר. יצירת הכלאה בין אופנועי כביש מהירים, לאופנועים בעלי המתלים ואפשרויות השטח. הכלאה זו מכונה אופנוע דו שימושי או בראשי התיבות דו”ש. בדרך כלל, רוכבים מתחילים יבחרו בקלילות של אופנוע דו שימושי 125 וימשיכו לאחר שצברו מעט ניסיון לכלי הכבד יותר – אופנוע דו שימושי 500 סמ”ק. נסקור בקצרה את היתרונות של נסיעה על אופנוע כזה, ואילו דגמים מומלץ לקנות?

יתרונות אופנוע דו שימושי

לאופנוע דו־שימוש שני יתרונות עיקריים: הראשון, אין צורך לתכנן מראש את מהות הנסיעה שטח או כביש. אופנועי שטח שאינם מתאימים לכביש דורשים מהנהג זמינות של רכב עם וו גרירה, ציוד לגרור את האופנוע לשטח, איתור חנייה לרכב וחובה לחזור לנקודת המוצא. בעוד אופנועים דו־שימושיים מאפשרים לצאת למסלול המשלב אספלט, להמשיך לשטח ולנסוע חזרה במסלול שונה לגמרי על כביש האספלט.

לאופנוע דו־שימושי יש עוד יתרון בולט עבור מי שמשתמש בכלי לצורך נסיעה שוטפת הלוך וחזור לעבודה בכל יום. אין צורך להחזיק בחנייה יותר מכלי רכב אחד. אופנועים דו־שימושיים מאפשרים לנסוע על כבישי אספלט באופן שוטף, וכוללים את כל מאפייני הבטיחות החשובים של נסיעה מהירה בכביש, לצד האביזרים המותאמים לנסיעת שטח.

אופנוע דו שימושי

אופנוע דו שימושי אדוונצ’ר

דוגמאות לאופנועים דו־שימושיים

ישנם מספר דגמים בולטים של אופנועים דו שימושים בתחום הזה. שני דגמים חדשים שהגיעו לישראל באמצע 2019 מבית KTM שינו את הסצנה.

אחד מהדגמים הפופולריים של KTM הוא אדוונצ’ר 390, הכולל את המנוע היחיד שמוצע בנפח 373.2. הוא בעל 43 כוחות סוס, חסכוני בדלק ומצליח בקלות להגיע מהדרום עד הצפון בתדלוק אחד בלבד של מכל הדלק הכולל 14.5 ליטרים. למודל הנוכחי נוסף גם מצמד מחליק שמונע נעילה מיותרת של הגלגל האחורי בעת מעבר להילוך נמוך יותר. כאשר מאיצים עם האופנוע בנסיעה מהירה על האספלט, החיבור למנוע מתהדק ומעניק עוצמה נוספת לכלי זה. כמו כל גרסאות האדוונצ’ר גם גרסה זו כוללת מאפייני שטח מתקדמים עם מתלים בזווית של 26.5 וזרוע אחורית ארוכה. ניתן לכוונן את המזלג לפי הצורך וכוונת הנסיעה כדי להתאים אותו לתוואי הדרך. מערכת הבלימה של הרכב היא מבית BOSCH, בשילוב ABS לבטיחות מקסימלית בכל אחד משלבי הנסיעה.

אופנוע דו־שימושי מומלץ נוסף הוא דגם אדוונצ’ר KTM 790 R, שנועד לחזק את יכולות הנסיעה על הכביש בתוספת לנסיעה בשטח. ניתן לבחור בזמן אמת בתשע רמות של בקרת אחיזה במטרה להתאים את הנסיעה לתוואי סלעי בנסיעת אקסטרים מלאת אדרנלין, או לכביש אספלט בנסיעה מהירות במיוחד. ה-R שנוסף למודל הוא אפשרות ל”מצב ראלי”. אפשרות זו מעניקה לנהג להחליט מה תהיה תגובת המצערת של הרכב.

היכן אפשר לקנות אופנוע דו שימושי?

בישראל, הדגמים החדשים הושקו הן בצורה מקוונת והן בחנות של “מוטוספורט” מקבוצת דוד לובינסקי. בחנות תוכלו למצוא מגוון רחב של אופנועי שטח, אופנועי אנדורו ואופנועים דו־שימושיים של היצרנים המובילים בעולם, ביניהם כמובן את המודלים שהצגנו בהרחבה במאמר זה מבית KTM. לכל רוכב יש אופנוע דו שימושי מומלץ המתאים לו, בהתבסס על נפח המנוע המבוקש, מטרות הנסיעה (נסיעת כביש יום־יומית מהבית לעבודה או נסיעות שטח בלבד בסופי שבוע). כמו כן, מומחי הדו־גלגליים בחנות יכולים לסייע הן לרוכבים ותיקים והן לרוכבים מתחילים לבחור את הדו־גלגלי הנכון עבורם.

הזמן נסיעת מבחן

צור קשר


    הזמן נסיעת מבחן ליצירת קשר מיידי חייג אלינו